THAILAND- Melancong ke Krabi

Iszaid Melancong Ke KRABI


THAILAND 2017- Percutian ke Thailand kali ini sebab ada promosi air asia murah ke Krabi sebuah destinasi pelancongan yang terkenal di negara ini



Secara amnya negara THAILAND sangat menarik sebab ia lain dari dari segi kebudayaan, makanan, sejarah dan ekonomi. Negara Gajah Putih ini mempunyai daya tarikan tersendiri. Populasi kat sini hampir ramai pelancong dari penduduk asal.



Matawang
Mereka menggunakan Thai Bath (THB) sebagai mata wang. Nak senang kira darap je X10 dengan duit kita. Tidak digalakkan tawar menawar barangan. Fixed price dah.

Visa
Tidak perlu Visa sebab Negara ASEAN.

Pengangkutan
Pakai Kapal Terbang.Naik Bas dari Airport ke bandar Krabi. Boleh sewa Skuter untuk memudahkan perjalanan.Dari Krabi boleh ke Phi-Phi Island yang sangat terkenal, naik bot dari jeti Krabi.




Penginapan
Ada banyak Hostel sebenarnya sini dan kebanyakkannya murah-murah. pilih je mana-mana. mudah dan senang. Dekat pekan lebih murah berbanding di Pantai.

Makanan
Sini banyak Muslim Thai jadi makanan Halal sangat mudah dicari. Tempat makan memang banyak sebab itu ramai orang Malaysia/Indonesia melancong ke sini.


Tempat Menarik
Banyak tempat menarik. Waktu aku pergi tengah hujan, banyak tempat tak dapat nak pergi.



Pekan Krabi- FREE . Lepak-lepak, banyak gerai makan free. Berdekatan juga dengan pasar malam Krabi.


Wat Kaew Korawaram- FREE . Kuil nie jalan kaki je dari pekan Krabi. Pemandangan waktu senja sangat cantik.


Phi-Phi Island- 400 Bath . Tempat utama pelancong. Selain airnya yang cantik, ada banyak aktiviti. Malam memang bising sikit.

P/S: waktu aku gie krabi nie awal bulan puasa, lepastu time hujan pulak tue ditambah pula tengah demam sebab kener hujan, jadi banyak tempat tak pergi, berehat kat hosptel je. Sini masjid banyak, teraweh pun senang.


0 comments:

Post a Comment